רב הכותל דחה פניה להדלקת נרות חנוכה בעזרת הנשים

    ארי וידר No Comments on רב הכותל דחה פניה להדלקת נרות חנוכה בעזרת הנשים
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניסיון הפגיעה באופיו של הכותל המערבי נמשך: חברות כנסת מיכל רוזין ממרצ וקסניה סבטלובה מהמחנה הציוני ביקשו לקיים טקס הדלקת נרות בחג החנוכה לנשים ברחבת הכותל המערבי, ופנו לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ על מנת שיאפשר את קיום הטקס.

    במכתב התשובה ששיגר רב הכותל לחברות הכנסת הוא כותב "אני חושש כי התביעה להדלקת נרות בעזרת הנשים, אינה אלא פרובוקציה תקשורתית נוספת, המבקשת לדרדר את הדיון מחדש אל עמדות המוצא המקוטבות, במקום לעודד מציאת פתרון לטובת עם ישראל כולו".

    רב הכותל הוסיף ותקף את חברות הכנסת שטענו כי מתקיימת אפליה מובנית בכותל נגד נשים. לדברי הרב רבינוביץ הדברים נאמרו טרם קיבל פניה רשמית ומתן תגובתו. "מחויבתי היא לכלל מבקרי הכותל, לעם היהודי" הבהיר במכתבו.

    עוד הוסיף רבינוביץ ודיווח כי מתקיימים מאמצים יחד עם מזכיר הממשלה לגיבוש מתווה מוסכם על מנת לגשר על הפערים בין הצדדים בנוגע לכותל.

    "לצערי על אף רצונם הטוב של הצדדים להגיע לפתרון (ואולי בגללו), מבקשים ארגונים קיצוניים, קנאים לדרכם, לחבל בתהליך הרגיש". הוסיף. "אני מאמין שבאווירה המתאימה, וללא ריצה אחר כותרות מפלגות ומסכסכות גם בסוגיית הדלקת הנרות בכותל יימצא פתרון ואנו בוחנים פתרונות".

    את חברת הכנסת קסניה סבטלובה התשובה לא סיפקה והיא אמרה בתגובה "מצרה על כך שזו התגובה לבקשה הלגיטימית והמובנת. אני קוראת לארגן הדלקת נרות חנוכה ברחבי הארץ, וגם באופן עצמאי, בעזרת הנשים בכותל". לדבריה, "אין קשר בין 'רחבת ישראל' עליה מדבר כבוד הרב לבקשתינו שהייתה לקיים אירוע לנשים בעזרת הנשים, ודרישה זו בעינה עומדת".



    0 תגובות